czwartek, 01 luty 2018 09:42

Oceń ten artykuł
(10 głosów)
Przystanek Zatoka Przystanek Zatoka
W sosnowym lesie nad malowniczym Jeziorem Wulpińskim, zaledwie 15 minut jazdy samochodem do Centrum Olsztyna odkryliśmy miejsce, w którym można wspaniale wypocząć zarówno z rodziną jak i z klasą. Przystanek Zatoka, znany jeszcze niedawno pod nazwą Ośrodek Copernicus, to kompleks obszernych całorocznych domków z świetnym wyposażeniem, przystań, plaża i Restauracja Stella z zaskakująco wspaniałym menu.

Podróż do Olsztyna zimą, podczas gdy wszyscy wyjeżdżają w góry? Czemu nie? Oczywiście jasne, że Mazury najpiękniejsze są wiosną i latem, gdy wszystko tonie w soczystej zieleni, ale też zimą jeziora mają swój urok, co nasza wycieczka jak najbardziej potwierdziła. Olsztyn od wieków był centrum zarządzania Warmią i Mazurami, stąd też zgromadził w sobie tyle ciekawostek i atrakcyjnych do zwiedzania miejsc, że wyprawa na jeden dzień do tego miasta i jego okolic wydaje się stanowczo zbyt krótka.

Dłuższa wyprawa, bez odpowiedniego miejsca wypoczynku nie ma racji bytu. Dlatego musiała ją poprzedzić krótka narada logistyczna, kilka godzin przed Google i kilka telefonów. Znaleźliśmy wreszcie miejsce odpowiednie dla naszej rodziny 3+: Przystanek Zatoka. To ośrodek, w którym świetne warunki do odpoczynku znajdzie również każda wycieczka szkolna.

Przystanek Zatoka

Twardy fakt: to jedno z niewielu miejsc w Olsztynie i w okolicach, gdzie z powodzeniem w bardzo dobrych warunkach i w przyzwoitej cenie odpocznie rodzina z trójką dzieci. Miejsce dla rodziny, która lubi być razem, a jednocześnie potrzebuje odrobiny intymności zarówno dla rodziców jak i dzieci. Każdy domek składa się z dwóch oddzielnych mieszkań, w skład których wchodzą dwie dwuosobowe sypialnie, obszerny salon z rozkładaną kanapą, kominkiem i telewizorem, łazienka z sauną (!) oraz dobrze wyposażona kuchnia z możliwością samodzielnego przygotowywania posiłków. Do mieszkania przynależy również obszerny taras ze wspaniałym widokiem. Każdy domek posiada elektryczne ogrzewanie, które można uzupełnić lub zastąpić kominkowym. W mroźne noce, które tam spędziliśmy, kominek wspaniale się sprawdzał i dawał nam poczucie przytulności i domowej niemal atmosfery. Domki ustawione są na dużym obszarze lasu i w takiej odległości od siebie, że goście w żaden sposób nie odczuwają uciążliwości obecności innych rodzin. Ośrodek udostępnia 8 domków, czyli 16 mieszkań, co daje nam możliwość zakwaterowania 80 osób.

Przystanek Zatoka domki zimą

Droga. Podróż spod Warszawy do stolicy Warmii i Mazur zajęła nam nieco więcej jak dwie godziny. To odpowiedni czas, aby uniknąć kumulacji pytań: "daleko jeszcze?" Prosta droga na Pomorze, zjazd w Olsztynku i pół godziny później nawigacja wzywa do skrętu w lewo przed granicami Olsztyna. Kilkaset metrów drogi pokazuje nam, że znajdujemy się już w zupełnie innej, mazurskiej rzeczywistości. Między drzewami zaczyna przebijać tafla jeziora, kilka zjazdów i podjazdów, wjeżdżamy w las i po lewej stronie witają nas światła ośrodka. Widok przystani, zachodzącego słońca nad pokrytym lodem jeziorem i ciepłe światła płynące z restauracji dają pewność, że jesteśmy we właściwym miejscu.

Chwilę potem odnajdujemy swój domek i pakujemy się z walizkami do środka. Jest dobrze. Choć na dworze siarczysty mróz w środku jest ciepło. Stan domku jak w opisie, wszystko jest, niczego nie trzeba szukać. Dzieci "zaklepują" łóżka zanim zdążyliśmy zdjąć buty. Wszystko już ustalone. Przed wejściem czeka drewno do kominka. Zrobiło się już ciemno i trudno nam ocenić okolicę. Wiemy tylko, że jesteśmy w lesie. Punkty światła oznaczają ścieżki, światła w oknach kilku domków pokazują, że nie jesteśmy sami. Chwilę potem znów się ubieramy i spacerem idziemy na kolację do restauracji. A przed nami kilkadziesiąt metrów odśnieżonych ścieżek i niesamowicie podświetlone schody...

Przystanek Zatoka Schody

Teren. Przystanek Zatoka zlokalizowany jest... nad zatoką Jeziora Wulpińskiego. Jezioro wyróżnia się bardzo nieregularną linią brzegową, tworzącą liczne urokliwe zakątki, takie jak miejsce, w którym zlokalizowany jest ośrodek. Restauracja Stella położona jest w bezpośrednim sąsiedztwie linii brzegowej. Blisko stąd do pomostów, placu zabaw i bezpiecznej plaży. Domki natomiast znajdują się kilkanaście metrów wyżej na terenie zakończonym wysoką skarpą prowadzącą do jeziora. Stąd mając w zamiarze kursować między plażą, restauracją, przystanią i domkami trzeba się przygotować na lekki trening nóg przy wspinaczce pod górę. Dzieci naliczyły stopni 60. A może jest ich mniej? Za każdym zejściem i wejściem wychodziło inaczej...

Restauracja Stella

Restauracja Stella. Miejsce, w którym spędziliśmy łącznie przez trzy dni pobytu kilka miłych i bardzo smacznych godzin. Dzieci okupowały przytulny kącik zabaw, a my kosztowaliśmy pięknie podane i smakowite dania z niezbyt obszernej, ale bardzo interesującej karty dań. Jesiotr z soczewicą, zielonym groszkiem, jarmużem i wędzonym sosem lub pierś z kaczki z kopytkami, burakiem, pietruszką, gruszką i sosem śliwkowym były po prostu wyśmienite. Karta dań dla dzieci, to klasyczne ulubione przez najmłodszych potrawy, podane w takich porcjach, że i wiecznie głodny nastolatek z trudnością sobie z nimi radził. Desery dalej śnią się nam po nocach... :)

Restauracja Stella Przystanek Zatoka

Korzystne położenie Przystanku Zatoka względem Olsztyna pozwoliło nam na szybką podróż do wypatrzonych wcześniej atrakcji w tym wspaniałym mieście i jego okolicach. Muzeum Warmii i Mazur, Planetarium, Stare Miasto, Sanktuarium w Gietrzwałdzie to tylko kilka z możliwości. Wyjazdy wcześnie rano i późne powroty nasyciły nasze zainteresowanie tym miastem i okolicami. Napięty grafik nie pozwolił nam na grzeszne lenistwo w ośrodku. Mieliśmy w sumie tylko kilka godzin, aby nacieszyć się widokami i spacerem po okolicy. Szum sosen nad głowami, zaciszne zakątki, ławeczki zachęcające do odpoczynku. Dało nam to jednak wyobrażenie jak pięknie i relaksująco musi być tutaj w zielone miesiące.

Na pochwałę zasługuje również bardzo miła, pomocna i profesjonalna obsługa. Wszyscy sprawili, że czuliśmy się naprawdę ugoszczeni i czuliśmy się po prostu we właściwym miejscu.

To miejsce zasługuje na ponowne odwiedziny. Dziękujemy za gościnę!

Przystanek Zatoka
Sząbruk Siła 85
11-036 Gietrzwałd
tel: 89 513 09 78
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

www.przystanekzatoka.pl

Ostatnio zmieniany niedziela, 13 maj 2018 13:11

Artykuły powiązane

• Wycieczka do Giżycka - stolicy Wielkich Jezior Mazurskich Wycieczka do Giżycka - stolicy Wielkich Jezior Mazurskich
    Giżycko, miasto położone w centralnej części Pojezierza Mazurskiego, nazywane jest stolicą Wielkich Jezior Mazurskich, a także stolicą żeglarstwa w Polsce. Dużo tytułów jak na to niewielkie miasto. Warto sprawdzić czy na nie rzeczywiście zasługuje...
  • Hotel Tajty na rodzinny wypad do Giżycka Hotel Tajty na rodzinny wypad do Giżycka
    Tuż przed granicami Giżycka, nieco ukryty przed oczami podróżujących mieści się hotel, który zaskakuje swoim malowniczym położeniem, mnogością atrakcji i ofertą dla rodzin oraz grup zorganizowanych. Hotel Tajty, bo o nim tu mowa, to niezbyt duży obiekt, w którym spędziliśmy niezwykle miłe dwa dni i z którym rozstawaliśmy się z pewnym żalem i postanowieniem, że jeszcze tu wrócimy.
Więcej w tej kategorii: FunEscape - wyprawa w nieznane »

Siła, warmińsko-mazurskie.
Polska ,11-036
+48 89 513 09 78
poniedziałek: Czynne całą dobę,wtorek: Czynne całą dobę,środa: Czynne całą dobę,czwartek: Czynne całą dobę,piątek: Czynne całą dobę,sobota: Czynne całą dobę,niedziela: Czynne całą dobę

Wyszukaj na stronie

REKLAMA

Kalendarium Wydarzeń

Pn Wt Śr Cz Pt So N

Ostatnio oglądane

Muzeum Techniki i Komunikacji - Zajezdnia Sztuki w Szczecinie

16 marzec 2017 in Zachodniopomorskie - wycieczki klasowe

Muzeum mieści się w starej zajezdni tramwajowej. Mamy kilka pojazdów nie z tej ziemi, zbudowanych na bazie fiata 126p.

4.67  from 3 votes

Energylandia

13 listopad 2017 in Małopolskie - wycieczki klasowe

Największy w Polsce Park Rozrywki ENERGYLANDIA w Zatorze to gwarancja najlepszej zabawy dla całych rodzin!

5.00  from 1 votes

Zamek w Łańcucie

14 październik 2016 in Podkarpackie - wycieczki klasowe

Zamek w Łańcucie jest jedną z najpiękniejszych rezydencji arystokratycznych w Polsce. Słynie ze znakomitych wnętrz mieszkalnych oraz niezwykle interesującej kolekcji…

5.00  from 1 votes

Zaplanuj wycieczkę szkolną myszką po mapie

© 2015-2016 podrozezklasa.pl. All Rights Reserved.