Przystanek Zatoka o krok do Olsztyna

Oceń ten artykuł
(15 głosów)
Przystanek Zatoka - Świetne Miejsce dla Dzieci pod Olsztynem Przystanek Zatoka - Świetne Miejsce dla Dzieci pod Olsztynem
W sosnowym lesie nad malowniczym Jeziorem Wulpińskim, zaledwie 15 minut jazdy samochodem do Centrum Olsztyna odkryliśmy miejsce, w którym można wspaniale wypocząć zarówno z rodziną jak i z klasą. Przystanek Zatoka, znany jeszcze niedawno pod nazwą Ośrodek Copernicus, to kompleks obszernych całorocznych domków z świetnym wyposażeniem, przystań, plaża i Restauracja Stella z zaskakująco wspaniałym menu.

Podróż do Olsztyna zimą, podczas gdy wszyscy wyjeżdżają w góry? Czemu nie? Oczywiście jasne, że Mazury najpiękniejsze są wiosną i latem, gdy wszystko tonie w soczystej zieleni, ale też zimą jeziora mają swój urok, co nasza wycieczka jak najbardziej potwierdziła. Olsztyn od wieków był centrum zarządzania Warmią i Mazurami, stąd też zgromadził w sobie tyle ciekawostek i atrakcyjnych do zwiedzania miejsc, że wyprawa na jeden dzień do tego miasta i jego okolic wydaje się stanowczo zbyt krótka.

Dłuższa wyprawa, bez odpowiedniego miejsca wypoczynku nie ma racji bytu. Dlatego musiała ją poprzedzić krótka narada logistyczna, kilka godzin przed Google i kilka telefonów. Znaleźliśmy wreszcie miejsce odpowiednie: Przystanek Zatoka. To ośrodek, w którym świetne warunki do odpoczynku znajdzie również każda wycieczka szkolna.

Przystanek Zatoka

Twardy fakt: to jedno z niewielu miejsc w Olsztynie i w okolicach, gdzie z powodzeniem w bardzo dobrych warunkach i w przyzwoitej cenie odpocznie każda rodzina. Miejsce dla rodziny, która lubi być razem, a jednocześnie potrzebuje odrobiny intymności zarówno dla rodziców jak i dzieci. Każdy domek składa się z dwóch oddzielnych mieszkań, w skład których wchodzą dwie dwuosobowe sypialnie, obszerny salon z rozkładaną kanapą, kominkiem i telewizorem, łazienka z sauną (!) oraz dobrze wyposażona kuchnia z możliwością samodzielnego przygotowywania posiłków. Do mieszkania przynależy również obszerny taras ze wspaniałym widokiem. Każdy domek posiada elektryczne ogrzewanie, które można uzupełnić lub zastąpić kominkowym. W mroźne noce, które tam spędziliśmy, kominek wspaniale się sprawdzał i dawał nam poczucie przytulności i domowej niemal atmosfery. Domki ustawione są na dużym obszarze lasu i w takiej odległości od siebie, że goście w żaden sposób nie odczuwają uciążliwości obecności innych rodzin. Ośrodek udostępnia 8 domków, czyli 16 mieszkań, co daje nam możliwość zakwaterowania 80 osób.

Przystanek Zatoka domki zimą

Droga. Podróż spod Warszawy do stolicy Warmii i Mazur zajęła nam nieco więcej jak dwie godziny. Prosta droga na Pomorze, zjazd w Olsztynku i pół godziny później nawigacja wzywa do skrętu w lewo przed granicami Olsztyna. Kilkaset metrów drogi pokazuje nam, że znajdujemy się już w zupełnie innej, mazurskiej rzeczywistości. Między drzewami zaczyna przebijać tafla jeziora, kilka zjazdów i podjazdów, wjeżdżamy w las i po lewej stronie witają nas światła ośrodka. Widok przystani, zachodzącego słońca nad pokrytym lodem jeziorem i ciepłe światła płynące z restauracji dają pewność, że jesteśmy we właściwym miejscu.

Chwilę potem odnajdujemy swój domek i pakujemy się z walizkami do środka. Jest dobrze. Choć na dworze siarczysty mróz w środku jest ciepło. Stan domku jak w opisie, wszystko jest, niczego nie trzeba szukać. Przed wejściem czeka drewno do kominka. Zrobiło się już ciemno i trudno nam ocenić okolicę. Wiemy tylko, że jesteśmy w lesie. Punkty światła oznaczają ścieżki, światła w oknach kilku domków pokazują, że nie jesteśmy sami. Chwilę potem znów się ubieramy i spacerem idziemy na kolację do restauracji. A przed nami kilkadziesiąt metrów odśnieżonych ścieżek i niesamowicie podświetlone schody...

Teren. Przystanek Zatoka zlokalizowany jest... nad zatoką Jeziora Wulpińskiego. Jezioro wyróżnia się bardzo nieregularną linią brzegową, tworzącą liczne urokliwe zakątki, takie jak miejsce, w którym zlokalizowany jest ośrodek. Restauracja Stella położona jest w bezpośrednim sąsiedztwie linii brzegowej. Blisko stąd do pomostów, placu zabaw i bezpiecznej plaży. Domki natomiast znajdują się kilkanaście metrów wyżej na terenie zakończonym wysoką skarpą prowadzącą do jeziora. Stąd mając w zamiarze kursować między plażą, restauracją, przystanią i domkami trzeba się przygotować na lekki trening nóg przy wspinaczce pod górę. Będzie to chyba 60 stopni. A może jest ich mniej? Za każdym zejściem i wejściem wychodziło inaczej...

Restauracja Stella

Restauracja Stella. Miejsce, w którym spędziliśmy łącznie przez trzy dni pobytu kilka miłych i bardzo smacznych godzin. Skosztowaliśmy pięknie podane i smakowite dania z niezbyt obszernej, ale bardzo interesującej karty dań. Jesiotr z soczewicą, zielonym groszkiem, jarmużem i wędzonym sosem lub pierś z kaczki z kopytkami, burakiem, pietruszką, gruszką i sosem śliwkowym były po prostu wyśmienite. Karta dań dla dzieci, to klasyczne ulubione przez najmłodszych potrawy, podane w dużych porcjach. Desery dalej śnią się nam po nocach... :)

Restauracja Stella Przystanek Zatoka

Korzystne położenie Przystanku Zatoka względem Olsztyna pozwoliło nam na szybką podróż do wypatrzonych wcześniej atrakcji w tym wspaniałym mieście i jego okolicach. Muzeum Warmii i Mazur, Planetarium, Stare Miasto, Sanktuarium w Gietrzwałdzie to tylko kilka z możliwości. Wyjazdy wcześnie rano i późne powroty nasyciły nasze zainteresowanie tym miastem i okolicami. Napięty grafik nie pozwolił nam na grzeszne lenistwo w ośrodku. Mieliśmy w sumie tylko kilka godzin, aby nacieszyć się widokami i spacerem po okolicy. Szum sosen nad głowami, zaciszne zakątki, ławeczki zachęcające do odpoczynku. Dało nam to jednak wyobrażenie jak pięknie i relaksująco musi być tutaj w zielone miesiące.

Na pochwałę zasługuje również bardzo miła, pomocna i profesjonalna obsługa. Wszyscy sprawili, że czuliśmy się naprawdę ugoszczeni i czuliśmy się po prostu we właściwym miejscu.

To miejsce zasługuje na ponowne odwiedziny. Dziękujemy za gościnę!

Przystanek Zatoka
Sząbruk Siła 85
11-036 Gietrzwałd
tel: 89 513 09 78
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.